אחת הדרכים שדרכה ניתן לברר עלייה בפופלריות של מוצר היא דרך גוגל טרנדס (Google trends). המכשיר הזה של גוגל מאפשר לנו לגלות את העניין של גולשים בביטוי מסויים לאורך השנים. הכלי הזה משמש בעיקר מפתחי אתרים למיניהם אבל הוא יכול לשמש גם בעלי עניים אחרים כדי לקבל מידע. לדוגמה, היו רבים שהעירו בבחירות האחרונות בארצות הברית שההתעניינות בטראמפ הייתה גדולה בהרבה במנועי החיפוש לעומת החיפושים אחרי הילרי קלינטון.

אם אנחנו בודקים את החיפושים של המילה Bikenstock בחמשת השנים האחרונות אנחנו נקבל את הגרף הבא.

imageedit_2_6745922986

כמובן, שמיד בולט לעין שהחיפוש אחרי נעלי בירקנשטוק בחודשי הקיץ גדול באופן משמעותי לעומת החיפוש אחרים בחודשי החורף (לפי חצי הכדור הצפוני שם נמצאת רוב האוכלוסיה). עובדה זו אינה מפתיעה בגלל שבירקנשטוק הוא מוצר עונתי שרוב הקנייה שלנו נעשית בחודשי הקיץ ולא בתקופת החורף. אבל מיד ניתן לראות שהגובה של פיסגת הביקוש עלה באופן עיקבי בשנים האחרונות. עלייה גדולה ראשונה נרשמה בשנת 2015 ואחר כך עוד קפיצת מדרגה בשנת 2016. ניתן לראות שרמת החיפוש בשנה האחרונה היא כמעט כפולה לעומת החיפוש לפני חמש שנים.

כמובן, שזה לא מוכיח שגם כמות המכירות עלתה באופן דומה אבל וודאי שרמת ההתעניינות במוצר עלתה.

לעומת זאת, כשבודקים את החיפוש אחרי הביטוי העברי בירקנשטוק ניתן מיד לראות שאין עלייה בכמות החיפושים.

imageedit_5_4134113337

אפשר להבחין שהעלייה הגדולה בחיפוש אחרי המוצר בעולם לא קרתה באופן דומה בישראל. ניתן להציע מספר סיבות לעובדה הזו, אבל בכל מקרה הפער הזה  מעניין.

אפשר לשער שבישראל סנדלי בירקנשטוק סובלים מתחרות קשה מצד טבע נאות ולכן יותר קשה להם לפרוץ קדימה. הגרף הבא מראה את היחס בחיפוש בין טבע נאות לבירקנשטוק. בירקנשטוק מסומלת בצבע בכחול ואילו טבע נאות בצבע אדום.

imageedit_4_6172605436

 

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s