כמו כל דבר טבעי אחר גם נעלי בירקנשטוק צריכים מדי פעם ניקוי כדי שהם לא יהיו מסריחות וכדי שהמראה שלהן יישאר יפה.

הנעליים של בירקנשטוק עשויות מחומרים עמידים שיכולים להחזיק הרבה זמן מעמד והנעליים מעוצבות כך שהן מקבלות עם הזמן את מבנה הרגל הייחודית של כל נועל ולכן כדאי להשקיע בניקיון שלהם.

dirtybirkssm1

כמובן, הצעד הבסיסי הוא לדאוג שהנעליים לא יצברו לכלוך על ידי כך שמנקים אותם עם סמרטוט עדין לח מדי פעם. אם הלכתם במקום שיש בו הרבה בוץ, אבק או דשה אז כדאי בלילה לפני השינה להעביר ניקוי קצר כדי לשמר את הניקיון, כך שבבוקר הנעליים יהיו מוכנות מחדש לנעילה.

birksandpastesm1אחת לכמה זמן כדאי לעשות ניקוי יותר יסודי. את המקום של הרגליים כדאי לנקות ברצינות כדי שריחות לא יידבקו לנעל. בשלב ראשון כדאי לקחת סמרטוט לח ולהעביר על הסוליה הפנימית. אחר כך כדאי לקחת כלי קטן ולשים בתוכו סודה לשתייה או בוראקס ולהוסיף מעט מים כך שתיווצר משחה. את המשחה כדאי למרוח בתוך הסוליה ולנקות עם מברשת שיניים כך שהמשחה תגיע לכל נקודה. אחר כך צריך לשטוף את המשחה ולמרוח שוב ולהניח את המשחה בתוך הנעל למשך הלילה. בבוקר אפשר לשטוף את הנעל שוב ולחכות עד הבוקר עם המשחה בתוך הנעל ואז לבצע שטיפה יסודית מחדש.

בשלב הזה צריך לחכות עד שהנעליים יתייבשו. למרות הפיתוי להניח את הנעליים בשמש או ליד תנור חימום אנחנו ממליצים מאוד לא לעשות את זה. החום הישיר והמהיר עלול לעוות את צורת הנעל ולגרום לקיצור משמעותי של חיי הנעל. אין ברירה אלא להתאזר בסבלנות עד להתייבשות טבעית של הנעל.

הפוסט הזה מביא את התמונות שהבאנו של הנעל לפני הניקוי במהלך הניקוי ואחרי הניקוי. קשה ממש להאמין שמדובר באותה נעל.

cleanbirkssm1

כדי לנקות את העור כדאי להשתמש במברשת מיוחדת לנעליים כדי להסיר את הלכלוכים הגדולים. בשלב שני, יש לקחת סמרטוט לח עם שמן מיוחד לנעליים (ניתן לקנות אותו כמעט בכל סופר) בצבע המתאים, ולשפשף כמות קטנה לתוך העור. כדאי גם לעבור על מסגרת השעם החיצונית של הסוליה עם שמן לנעליים כדי לחדש את המראה שלהם. אחרי התייבשות של שמן הנעליים יש לעבור שוב פעם עם מברשת הנעליים.

לפעמים סוליית השעם מתחילה להיסדק. במצב כזה חשוב לשים סילר מיוחד לשעם ולמרוח אותו על השעם כדי לסגור את השעם כך שלא יתקלקל.

מי שמעוניין יכול לקנות מבירקנשטוק ערכה של ניקוי נעליים שכוללת מברשת חומר ניקוי לכף הרגל, חומר לניקוי העור ואוטם לשעם. ניתן להשיג את הערכה הזו באמזון או בחנויות של בירקנשטוק.

צירפנו כאן גם שני סרטוני יוטיוב שמסבירים איך לנקות את הנעליים.

<span dir=rtl>תגובה אחת ל“איך לנקות בירקנשטוק?”</span>

  1. לצערי ניסיתי לנקות את הבירקנשטוק שלי בדיוק לפי ההוראות והן נהרסו! לא יודעת מאיפה התמונות ואם מי שכתב את הפוסט באמת ניסה לעשות את זה על הנעליים שלו, בכל אופן לי נגרמה עגמת נפש רבה.

    אהבתי

כתיבת תגובה